a different lifestyle

Halla igen!

Livet har ar som en berg och dal bana, det finns de stunder jag undrar vad jag gor har och varfor jag overhuvud taget ens funderade pa att komma hit. och det finns de stunder da jag ar lyckligast i varlden och allt ar pa topp. livstilen har ar verkligen helt annorlunda och det ar sa svart att vilja paverka sa mycket men utan att veta hur eller ha mojlighet till det. skolan ar helt kaos och det saknas sa mycket organisation att det ar hopplost att veta vart man an ska borja. Cameron som har varit min basta van har reste vidare igar, han har varit har hela tiden jag har varit har haft sa kul ihop med alla ungarna, akt pa safari och klattrat kilimanjaro, sa saknar min basta van!
men idag har jag haft basta dagen i skolan sedan jag kom hit! Hade matte med min 3dje klass i morse och de har verkligen lart sig sa mycket pa den manaden jag har varit har! och efter lunch bestamde jag mig for att gora nagot helt annat an vad de brukar gora sa jag tog med massa kritor och malarbocker till skolan, sa lekte vi resten av dagen och malade och for att vara lite nyttig sa fick de skriva meningar pa baksidan av sina teckningar. ah jag var sa imponerad av dem! i borjan nar jag var har kunde de knappt fa ihop ord till meningar, och nu ar de sa kreativa! sadana stunder gor det sa vart att vara har. dessutom blev Alba, en av de andra volontarerna sa inspirerad sa hon hade hela sin klass att mala och skriva ord pa franska pa eftermiddagen, och ungarna stannade kvar tva timmar efter skolan! hade sa kul med alla, verkligen en toppendag! ett annat riktigt harligt ogonblick var igarkvall nar jag hjalpte Living med hans laxa. de skulle skriva en berattelse pa en halv sida, (vilket ar valdigt forvanande eftersom han bara gar i andra klass och de i min 3;dje klass precis har lart sig.. ) men hur som helst, sa forst sa skrev han bara av en av bockerna fran bokhyllan, men sa fick jag honom att se att det hade ju varit mycket roligare att skriva en histora sjalv, och han alskade det! en timme och fem meningar senare var han helt slut, men hade efter tusen fragor kommit pa historien om Brian som bor i Las Vegas och vann massa pengar pa spel, och for alla pengarna byggde han ett hus till sina barn. Och Living var sa glad efterat att han skrivit historien aldelles sjalv (i alla fall nastan), och sa tack flera ganger om. Fick varldens storsta godnatt kram vilken gjorde hela min dag. Living ar verkligen en helt underbar unge, men de ar de andra ungarna har ocksa. ni far stoppa mig om jag forsoker adoptera nagra av dem, tanken har redan slagit mig ;)
 
hoppas alla har det bra hemma! tanker lite for mycket pa er och vilken annan varld det ar har jamfort med hemma. kommer blir en chock att komma hem igen! det ger verkligen sa mycket perspektiv att vara har, aven om det ar riktigt jobbigt till och fran. men ungarna gor det sa vart att vara har!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0