Finally Home

Det är helt otroligt att vara hemma efter ett år igen. Tillbaka till vardagen med minst 5 koppar te om dagen, springer til bussen och kommer inte en sekund för tidigt till hållplatsen. Långa helgfrukostar på en vardagmorgon med familjen, med havregrynsgröt med hemmagjord sylt, rostat hemmabakat bröd med skinka och sodastreamad hemmagjord saft. Fika med kompisar i stan, på alla mysiga caféer, chai latte på espresso house eller en te-latte uppe på Evas Paley. Åker ut till Näset till mormor & morfar och min kusinfamilj. Film eller te med kompisar eller familjen på kvällarna. Och kvällspromenader. Supermysigt. Varje dag. Livet hade knappst kunnat vara så mycket bättre än såhär :)

Första veckan när jag var hemma hann jag med en hel del. Det tog 3 dagar bara att packa upp och flytta in i mitt rum igen. Gick upp tidigt på morgonen och åt frukost med familjen varje morgon. Åkte med mamma in till hennes jobb och hade morgonfika med henne där, sedan vidare till Näset för förmiddagsfika med mormor och morfar, och sedan till pappas jobb och luncha med honom på Aquarelle. Precis som livet i MN! Fika och luncha med vänner (denna dagen familj, haha), hela dagarna. Jag och mamma lunchade med Helene (mammas kusin) en dag, sedan fikade jag i stan med Viktoria och sedan mötte mamma upp mig i stan så gick vi och åt innan vi gick på bio tillsammans. Precis som livet i MN, hitta på kul saker varje dag. Och på kvällarna har jag ätit middag hemma och njutit av svensk mat, och sedan druckit te med vännerna som bor på samma gata. Älska barndomskompisar! Astrid & jag har vuxit upp tillsammans, och träffar Emma ibland som bor 3 hus ner, och när min älskade Alice kom hem från en sommar i Norge tillbaka hem 4 hus nedanför mig så sågs vi på kvällarna igen. Tillbaka till mitt liv i Sverige. Och mamma och jag har köpt räkor flera gånger till lunch och middag, riktigt lyxat till det. Har hunnit träffa Louise och hennes kille Martin och sett på film i deras lägenhet 2 gånger. (Det låter så vuxet, bor ihop med killen i en jättefin lägenhet och pluggar andra året på Chalmers..!). Linda var där båda gånger med, och det var så underbart att umgås med Louise & Linda igen. Vi 3 från gymnasiet igen! Och så hade Tinde & Viktoria middag hemma hos Tinde. Supermysigt. Louise Hertz, som jag lärde känna i Minneapolis, och jag sågs en dag med. Sååå kul att träffa henne igen! Satt och fikade länge och pratade om allt med USA och att komma tillbaka till Sverige igen. Älskar att träffa USA vännerna hemma igen. Och förra veckan var jag ute 4 dagar på Näset. Söndag - Måndag, fika hos mormor & morfar, sedan lyssnade vi när Helenas kör hade uppvisning (eller vad man säger) i Askims kyrka, och sedan middag inne hos Helgegrenarna (mina kusiner). På måndagen följde jag med mormor med ner till havet där hon badar varje morgon året runt (Heeeelt otroligt, varje morgon. Hackat hål på isen när det är som kallast!!). Och sedan jobbat lite i deras trädgård för att tjäna ihop en extra slant. Och ätit god mat såklart. Var hemma tisdag men åkte ut till Näset redan på onsdagseftermiddagen igen. Känner att jag bara har utgifter nu, så gör allt jag kan för att få lite inkomster. Helena och jag gick promenad på kvällarna, och drack te. Supermysigt.

I lördags gjorde jag högskoleprovet, får en lite större chans att komma in på det jag vill plugga när jag nu ska börja plugga(?). Alice gjorde det med, så vi gick ner tillsammans och gick till ett café och lunchade ihop. Direkt efter provet åkte vi in till stan och jag åkte vidare upp till Örebro dit Erika har flyttat. Det var såklart jättekul att ses igen, sist vi sågs var på en flygplats i San Francisco. På kvällen var vi på hemmafest, och somnade inte förän 5 den natten. Nästa dag tog vi en lugn morgon med frukost och sedan lunch i hennes lägenhet, innan vi tog bussen några hållplatser in till stan. Där gick vi i lite affärer innan vi hamnade på ett jättefint café. Har man inte varit på det har man missat det bästa i Örebro! Efter någon timme gick vi vidare mor slottet och tog lite foton där innan vi åkte hem igen. Blev god middag med kyckling och sedan film på kvällen.

På måndagsmorgonen gick vi upp tidigt (halv 8), för att hinna med mitt tåg som gick vid 10. Det var inte länge vi hann ses, men det var jättekul att träffa Erika och se hur hon har det i Örero. Efter en 5 timmars tågresa var jag tillslut framme i Oslo hos Johanna, nästa destination på min Swe-Norway tågresa. Helt otroligt kul att ses igen, har verkligen saknat henne! Vi bodde bara 7 min ifrån varandra i Minneapolis, så vi sågs ju varje dag när vi bodde där. Vi hade en härlig dag tillsammans i Oslo igår. Johanna & Anna delar på en jättefin etta i centrala Oslo. Efter att ha lunchat hemma så gick vi runt i Oslo, gick upp till slottet och sedan ner till hamnen. Oslo är så fint, jag älskade staden från första ögonkastet. Och det är så underbart att se Johanna igen.

Nu uppe i Oslo har jag varit hemma i 2 veckor. Det är helt otroligt vad mycket jag har hunnit med, och hur mycket jag trivs med att vara hemma igen. Jag hade verkligen ett fantastiskt år i Minneapolis, men som sagt, det är skönt att komma hem igen mellan alla resor. Så nu är jag hemma och packar upp och packar om. På fredag om 1,5 vecka går planet till Fillipinerna! Alice, Isaelle, Yasmine & jag drar ut på en riktig backpacking resa tillsammans. Vi börjar i Fillipinerna i 4 veckor innan vi drar vidare till Melbourne i Australien där vi har tänkt att stanna lite längre. Hoppas på jobb och lägenhet någon månad i Melbourne. Sedan ska vi bila hela östkusten i Australien. Det är målet med resan, och jag längtar så mycket, det kommer bli en helt underbar resa! Och förhoppningsvis blir den en sväng om Nya Zealand på hemvägen och hälsa på Cilla där.

Jag njuter av varje dag av att vara tillbaka hemma, även om jag tänker jättemycket på mitt liv i MN och familj och vänner där. Men känner att jag är precis där jag vill vara just nu. Mellan 2 äventyr... snart drar jag ut på resa igen!

Resa är det bästa som finns. Och att komma hem mellan resor ;)

The Flight Back Home...!

Det var så skönt att Anna och jag hade fått samma fligth hem, någon att dela den 8 timmars flygtiden med.. och Anna kan man ju alltid lita på. Dessutom satt det en trevlig kille från Norge bredvid mig, som jag pratade massa med. Anna är den enda personen jag träffat som älskar flygplansmat, men det gör hon. Det bästa var när vi kom på att vi kanske kan beställa vin när de går runt och frågar vad man vill ha till maten. Även om vi fortfarande var över USA behövde man ara vara 18 för att beställa alkohol. Så det blev mycket beställningar till oss.. några glas vitt vin, ett glas rött, och två glas baileyes. Men som den norska killen sa, det är ju faktiskt lördagskväll! Men Anna & jag skålade för att vi faktiskt har bott ett år i USA, ett helt år! Vi är oslagbara! Flygresan gick faktiskt ganksa snabbt, vi somnade snabbt efter de glas vin vi fått i oss... jag försov mig till och med till frukosten, (haha, typiskt mig). Men det var bara att be om en ny. (Och när jag fått den insåg jag att jag glömt be om den glutenfria som ska vara till mig, så jag åt det jag kunde av den vanliga, gav resten till Anna och sedan frågade om den glutenfria.. hehe). Efter frukost var det bara en timme kvar till vi skulle landa, och nu började nervositeten komma tillbaka. Väl på frankfurts flygplats efter en mjuk landning var det dags för oss att säga hejdå.. vi hade verkligen haft några underbara dagar i New York City, och det blev ett tårögt farväl på flygplatsen efter att Anna signerat min flagga. Så efter ett år tillsammans som började i New York, och slutade i New York, var vår resa tillsammans över. Anna gick mot bagagebanden och jag gick vidare bort mot min gate. Hade jag haft mer tid hade jag följt med Anna ut och hälsat på hennes familj och träffat Stella igen, men det var inte mycket tid över för mig. Tog mig igenom säkerthetskontrollen, men lev stoppad för jag hade en hel vattenflaska med vatten. Men jag fråage om jag fick spara flaskan, men eftersom de inte hade någonstans att hälla ut vattnet då så drack jag upp alltihop... haha de skrattade gott åt mig. Flyget hem till Landvetter gick snabbt, men det var verkligen nervöst, och så mycket kännslor att vara tillbaka efter ett år. Allt jag kunde tänka på var att sätta den ena foten framför den andra och gå bort och hämta ut mitt bagage (och som tur var finns det bagagevagnar så att man slipper släpa allt bagage för hand!). Det var en sån pirrig kännsla att veta att på samma flygplats står min familj och väntar på mig som jag inte sett sedan sommras / sedan ett år!! Med nervösa steg gick jag bort mot utgången, och det var så fantastiskt att se min familj där. Helt otrolig kännsla! Tårarna bara rullade ner för kinderna när jag kramade om min familj. Helt otroligt att jag verkligen flyttat ifrån dem och bott utomlands ett helt år. Jag älskar verkligen att resa, men det är kul att komma hem också. Det var verkligen skönt att komma tillbaka till familjen, de är så underbara och jag har verkligen saknat dem. Det är skönt att bo nära flygplatsen, tar bara en kvar hem. Pratade på med mamma hela vägen hem, åh det var så skönt att vara tillbaka till familjen. När vi kom hem gick jag runt i huset och upptäckte allt nytt de köpt, gjort om köket och ny platt tv och massa andra småsaker. Kändes så konstigt att vara tillbaka hemma i huset igen. Det kändes verkligen inte som att jag varit borta ett helt år. Jag var helt slut efter resan, hade ju bara sovit 7 timmar på planet, och tidsskillnaden på 7 timmar = jetleg. Gick och la mig i min egen säng och sov 3 timmar, så skönt. På eftermiddagen hade vi öppet hus för alla som ville komma föri. Och det var många. Alla kusiner och mostrar och mormor & morfar och massa andra. Sååå kul att se dem alla igen! Och alla ville se mitt fotoalum som jag gjort under detta året. Astrid kom över lite senare på kvällen, så vi åt middag och drack te ihop. Tillbaka till verkligenheten, dricka te! Efter ett känslofyllt dygn (eller två?), flugit hem från New York och sagt hejdå till Anna, och sedan mött familjen på flygplatsen, och sedan träffat allt kusiner och de andra hemma. Det kändes verkligen skönt att vara tillbaka, men väldigt väldigt konstigt. Jag var helt slut och somnade snabbt, hemma i min egen säng i Mölnlycke.

New York City 2

Chicago musikalen var helt underbar! En riktigt bra show! Vi älskade den båda två. Det blev en lång dag så vi gick tillbaka till hostelet och sov. Vi sov ut länge på fredagsmorgonen, vi hade ju gått uppo bustidigt två dagar i sträck så vi behövde verkigen sova. Till frukost blev det havregrynsgröten som vi köpte när vi kom till New York för 1 dollar var. Billigare frukost kan man nog inte hitta ;) Fredagen blev en riktigt sightseeing-dag. Vi hade en karta över hela manhattan där vi ringade in vad vi ville se, men utan så mycket mer planering gick vi bort mot tunnelbanan och tänkte att resten av dagen löser vi allt eftersom. Med våra tunnelbanekort åkte vi först bort till huset där Carrie´s (Sex and the City), lägenhet är, och tog massa kort där utanför. Det var ett jättefint kvarter, med  massa fina caféer, restauranger och dyra affärer runt hörnet. Ett block åt andra håller däremot, är det smutsigt och inte alls lika fint. Anna & jag gillade verkligen New York City. Det räcker att man går ett block så ser det helt annorlunda ut. Sedan tog vi tunnelbanan vidare för att hoppa på en färja och åka ut till Statue of Liberty. Anna med sin tursamhet hittade vi såklart en färja som går över till Island State, som passerar frihetsguddinan, och är gratis! Haha, fattar inte hur vi lyckas, men vi hoppade på och kom ganska nära frihetsgudinnan och fick massa bra foton. Men det jag mest kommer ihåg är hur Anna råkade sparka till mitt ben så att min sko flög av och nästan hamnade i vattnet.. haha.. Efter färgan var vi hungriga för lunch, så vi åkte till China town för att käka lunch. Det kändes verkligen som om man kom in i en helt annan stad, helt annorluna verkligen. Vi tog första bästa kina restaurang och gick in på, som visade sig vara billig men inte någon vidare god mat. Men men, det är alltid en chanstagning. Vi gick vidare genom chinatown bort mot Brooklyn bridge som vi tänkte gå över, och området där var också helt annorluna än vad vi sett tidigare, rent och snyggt, kändes inte alls som New York längre, mer europeiskt typ.  Vi passerade Manhattan court house och sedan gick vi upp mot bron. Fick fin utsikt över New York, var jättemysigt ställe att promenera på, även om bron var mycket längre att gå över än vi trott. Men vi gick hela vägen och tog tunnelbanan tillbaka från Brooklyn. Vi åkte till Rockafella Center där vi köpte biljetter för att åka upp till "Top of the Rock", utsiktsplats där man ser hela New York. Det var verkligen en fantastisk utsikt, och man var så högt upp med ingenting ovanför sig. Tog såklart massa foton där, innan det blev dags för oss att dra oss bort mot Mamma Mia musikalen. Just det, vi han gå runt vid isbanan vid Rockafella Center med, där vi var för ett år sedan med au pair organisationen. Flashback!
Vi var taggade till tusen inför Mamma Mia musikalen, och ändå överträffade den våra förväntningar. Den var verkligen helt underbar! Anna och jag älskade den. Den och Chicago, det var verkligen det bästa på hela resan. Värt varenda cent, och älskade slutet när alla var på scen och sjöng och dansade igeonom de sista låtarna. Så otroligt bra! Det var verkligen ett perfekt avslut, sista kvällen i New York nu. Vi gick till Times Square efter musikalen, och satt på trappan där och tog massa kort och flamsade tillsammans. Försökte ta in allt, det var inte många timmar vi hade kvar i New York nu.

Så blev det lördag, sista dagen på våran semester och snart dags att åka hem. Vi gick upp och gjorde oss i ordning, packade våra väskor, käkade frukost och checkade ut. Vi hade sparat denna dagen till att bara se New York en sista gång, gå i lite souveniraffärer och till M&M igen. Först av allt blev det glass på coldstone till ":a frukost / morgonfika, och sedan sprang vi runt på times Square i souveniraffärerna, och bort till 5th Avenue. Såklart hade vi inte riktigt koll på tiden, och fick skynda oss tillbaka till vårat hostel för att vara där i tid när våran shuttle skulle komma och hämta upp oss. Vi köpte lunch från ett gatukök från gatan (kyckling och ris, lika gott som sist, och bästsa sättet att uppleva en stad, köpa gatumat!), och bar ut våra väskor från hostelet och åt upp lunchen medans vi väntade på våran shuttle. Den kom i tid och vi lastade in våra grejer och hoppade in. Precis som shuttlen några dagar tidigare körde de som galningar genom stan, tur att vi slapp köra bil i New York! Men vi kom fram till flygplatsen i god tid och checkade in vårat bagage (med 1 kg kövervikt, oops (hade packat om väskorna lite, bättre att ha alla tunga saker incheckat så slipper man släpa runt på dem. Väl inne i terminalen efter säkerhetskontrollen hade vi 1,5 timme innan planet skulle gå. Vi startade våra laptops och bytta datorer, Anna valde ut bilder från min dator som hon ville ha, och jag valde ut från hennes. Precis när vi var klara ropade de att boardingen blir lite föresnad, men vi satte oss lite närmare gaten och 10 min senare gick vi på planet. Nu började vi bli nervösa på riktigt, nu kändes det verkligen att vi var påväg hem!

Anna & I On Vacation In New York City

Väskorna packade, iPoden och kameran laddade, så åkte vi hemifrån strax efter 4 på morgonen den 7 oktober. Plockade upp Anna på väg till flygplatsen, och ett sista hejdå till Michelle. Tim körde oss til flygplatsen, och vi kom dit precis i tid, en timme innan planet skulle gå hade vi sagt hejdå och checkat in vårat bagage. Efter en timmes flygning hade vi vårt första stopp i Milwaki i Wisconsin, där vi åt frukost och 2,5 timmar senare flög vi vidare till New York City.

Med shuttel tog vi oss till vårat hostel på Manhattan (tog ca 2 timmar, världens trafik). Columbus Cirle Hostel är verkligen perfekt, ligger mitt i smeten på Manhattan, med gångavstånd till Central Park, 5th Avenue, Times Square & Broadway. Så igår när vi kom fram till hostelet så checkade vi in och fräschade upp oss lite snabbt, innan vi gav oss ut på gatorna i New York. Påväg till Times Square stannade vi och käkade middag på en liten mysig mexikansk restaurang. Väl på Times Square började vi förstå att vi verkligen var i New York, det var precis lika stort som vi kom ihåg det när vi var här första gången för ett år sedan. Vi gick runt och klurade ut hur vi bäst skulle få tag på billiga biljetter till broadway musicaler, och fick reda på att de hade studentbiljetter till musikalen Chicago, och från vårat hostel hade vi 25 dollar rabatt på Mamma Mia. Så vi bestämde oss för att ta båda! Vi skulle behöva gå upp tidigt nästa dag och köa för att få tag i studentbiljetterna, men det är klart det är värd det, när biljettpriset är 30 dollar!! Innan vi lämnade Times Square hade vi tagit massa kort och varit inne i M&M`s Store, en jättestor affär med massa produkter och godis från M&M. Älskar den affären, finns så mycket roliga småprylar och kläder och godis i långa rör på väggarna som man fyller på sin godispåse från. Var såklart tvugna att köpa en godispåse jag med.. och det var så kul att fylla på godis så det blev lite mer än vad jag tänkt.. men tar med mig lite hem till familjen hemma. Tillbaka på hostellet och vårat rum som vi delar med 10 andra trevliga backpackers somnade vi ganksa snabbt efter en lång och kännslofylld dag. Det var jättejobbigt att säga hejdå till familjen här.. kommer sakna dem så sjukt mycket! Jag kan inte fatta att mitt au pair år är över, att jag verkligen bodde 1 år i Minneapolis. Jag kan inte tänka mig mitt liv utan detta äventyr, jag hade verkligen inte varit samma person om jag inte hade gjort denna resa. Det har inte alltid varit det lättaste men det har givit mig så otroligt mycket som jag aldrig skulle vela vara utan.

Imorse vaknade vi upp vid 7, duschade och käkade frukost på hostellet och gick mot broadway för att få tag på billiga biljetter till Chicago musikalen. Vi var där redan vid 8.40, och stället öppnade inte förän vid 10. Men ska man få tag på billiga biljetter så ska man. Det var 5 pers innan oss när vi kom, och 20 andra när klockan väl blev 10 och vi köpte våra student biljetter för 30 dollar styck. 30 dollar för en broadway show, kan knappt fatta det! Sedan gick vi cidare till Mamma Mia teatern, och köpte biljetter till imorgon kväll. Hade rabattkuponger från vårat hostel på 25 dollar, så fick jättebra biljetter där med. Vi var helt till oss Anna & jag, 2 brodway shower för 120 dollar! Helt otroligt! Resten av dagen har vi gått och ätit oss genom NYC. Vi tog en promenad i Central Park, köpte mat från ett litet gatukök på gatan för 5 dollar, och sedan gått i affärer på 5th avenue. Njuter verkligen av tiden här, vi har så kul ihop Anna & jag!

Nu är vi tillbaka på hostellet, vi gick upp bustidigt både igår och idag, så vi är helt slut. Plus att min förkylning inte har givit med sig, men febern gick i alla fall över!

Ikväll: CHICAGO THE MUSCIAL PÅ BROADWAY!!

Leaving Minneapolis..

I måndags kväll gick vi ut och åt, min värdfamilj, Anna, Michelle och jag. Vi gick till Biaggis i Maple Grove, dit vi gick första kvällen när jag kom till Minneapolis. Vi hade en supertrevlig middag ihop, med många skratt och många minnen. Min värdfamilj hade med sig en gluten och laktos fri chokladtårta som de hade beställt, som vi åt till efterrätt. Vi hade så trevligt ihop, snacka om att lämna när allt är på topp. Men det är väl så det ska vara. Jag fick jättefina presenter av min värdfamilj, bland annat ett snöstjärna att hänga i julgranen (en eklusiv och dyr från ett märke som kommer ut med en ny design varje år), och ett jättefint (och alldelles för dyrt) armband i guld med lila glas stenar. Så fint! Vi hade verkligen en perfekt kväll tillsammans, allt var på topp.

På tisdagen hade jag inga andra planer än att packa, och tur var väl det för jag vaknade upp med feber, halsont, huvudvärk och förkylning. Kom lite som ett brev på posten för det är så mycket känslor i luften nu.. så det tog mig hela dagen att packa ner mitt liv i mina två resväskor, ett handbagage och en datorväska. Tror det eller ej, men allt fick plats utan större problem! På kvällen blev det middag hemma med värdfamiljen, och åt chokladkakan från dagen innan till efterrätt. Jag hade köpt två fotoramar, en med en bild på Jake, Anders och jag när vi kör gocart, och en på Rachel och mig. Köpte ett kort med och skrev tack för allt och hur mycket detta året har betytt för mig. De blev såklart jätteglada och det blev ett tårfyllt gonatt och hejdå till Jake & Rachel efter att de signerat min flagga. Det har sina upp och ner med familjen, men de är verkligen helt underbara ibland, och både Rachel och Jake är verkligen som syskon nu. Gick och la mig tidigt eftersom planet till New York gick vid 6 på morgonen.

Min värdfamilj är verkligen de bästa, vi har kommit varandra så nära efter ett år, och det är så svårt att lämna dem.. speciellt när jag inte vet när vi ses igen. Men vi har lovat att hålla kontakten, och det vet jag att vi kommer göra. De betyder så sjukt mycket för mig och jag är verkligen så glad att jag hamnade hos just dem.

Panic-Panic-Panic

Idag har varit en jobbig, stressig, känslig men bra dag. Imorse vid 6 var det 48 timmar tills flyget går. Så idag har varit en lång dag, har fått gjort massa saker och det har blivit många hejdå. Åkte över till Lisa & Andy vid 9.30 imorse, så att de fick skriva på min flagga och så lånade jag ett skidfodral av dem eftersom mitt var för litet för mina längdskidor. Var kul att träffa dem en sista gång, nu vet vi inte vart och när vi ses nästa gång. Sedan åkte jag vidare till Lisa (aupair-Lisa), och lämnade skidorna där eftersom hon tar med dem när hon ska til Göteborg i November. Nästa stopp för dagen var hemma hos Rebecca i hennes nya lägenhet. Hon flyttade in igår hos några kompisar som delar en stor lägenhet.  Det var ett supermysigt område i Minneapolis, med små fina hus och små mysiga caféer och sånt. Verkligen perfekt läge. Vi gick till ett av caféerna som låg precis runt hörnet, och satt där och pratade en timme. Supermysigt och härligt att ses vi 4 en sista gång. Pratade massa om hur mycket det har betytt att vi har lärt känna varandra och hur mycket vi har lärt oss på dethär året. Ingen av oss är samma person som för ett år sedan. Vi har verkligen varit med om ett fantasktiskt äventyr tillsammans. Väl tillbaka i Beccas lägenhet blev det ett hejdå med många tårar... allt bara brast för mig, Rebecca har betytt så mycket för mig, och nu vet vi inte vart och när vi ses igen. Om jag någon gång skulle hamna på en öde ö med någon skulle jag absolut välja Rebecca. Hon är en helt underbar person och jag kan inte förstå att vi inte ens kommer bo i samma världsdel längre..

..efter att ha gråtit tills det inte kom fler tårar blev det en snabb sväng till Mall of America för att träffa Emma & Nina en sista gång. Nina fick en hel bag med grejer från mig som jag inte kommer ha använding av / inte få plats med i bagaget. Jag hade en hel del grejer som var Emmas, och hon hade några saker till mig med. Vi var verkligen haft så kul ihop, Nina & Emma är verkligen super goa tjejer båda två, är så glad att jag har lärt känna dem! De är helt underbara!

På hemvägen åkte jag förbi Lisa (aupair-Lisa), för att hämta upp en hejdå present från Emma & Nina (hur nu den hade hamnat hos Lisa..?). En scrapbook sida med bild på mig och på dem och lite text med hur mycket jag betyder för dem. Så fint! Den åker upp på väggen hemma!

Nu hemma igen med ungarna här så har jag äntligen fått lite tid att slappna av. Jag har verkligen inte känt mig som mig själv idag, det är så mycket spänning och nervositet i luften nu. Jag känner mig inte alls redo för att lämna allt här, men det kommer man nog aldrig vara redo för. Dethär året i Minneapolis är det bästa som har hänt mig någonsin. Jag är så ledsen att åka hem.. även om jag inte hade velat stanna längre så klara jag inte av att lämna allt. Det är helt sjukt, och det går inte att förklara om man inte har varit i samma situation själv. Panik. Panik. Panik. Fattar inte att jag lämnar mitt liv här. Även om jag åker tillbaka och även om jag kommer träffa de kompisar jag har här så kommer det aldrig bli det samma som förut. Aldrig. Panik!!

Cupcakes

Mina värdföräldrar är ute och äter ikväll, så jag är hemma med Rachel & Jake. Det blev McDonalds till middag, och så åkte vi och handlade lite ingredienser till våra cupcakes som vi bakade ikväll. Vi hittade en glutenfri kak-mix som vi tänkte ta, men så slutade det med att vi tog den bredvid, och gissa vad, den var inte glutenfri! Det kom vi på när muffinsarna var i ugnen! Men tur att jag såg det i tid i alla fall.. men vi ska dekorera dem med glasyr snart, (det roligaste på hela bakningen!). Och sedan tänkte jag ta med några när vi ska hem till Dianne på söndag. Vi ska stå för fika så det blir muffins och fruktsallad.

Det är mycket känslor i luften.. snart åker jag! Nu är det 2 helgdagar kvar och 2 jobbdagar..!

Har en fullspäckad helg framför mig:

Lördag: Sovmorgon och sedan shopping med Anna & Michelle. Jag har inte så mycket mer plats i mitt bagage, men måste få köpt en Minnesota Swetshirt i alla fall! På kvällen har Anna & jag våran hejdå middag, som antagligen blir hemma hos Michelle.

Söndag: Cilla ska sprina ett maratonlopp så vi ska heja på henne! Stå med vattenflaskor längs vägen. Sedan lunch någonstans och sedan fika hos Dianne. Kyrkan som vanligt på kvällen och sedan kankse vi går ut och äter på en jättegod salladsrestaurang efteråt med de som är där. Och så ska jag åka förbi Lisa & Andy så att de får skriva på min flagga med.

Måndag och tisdag inget planerat än, men ska ha en hejdå middag med min värdfamilj och packa det sista. Och planera New York kankse?

Packing My Life In 2 Suitcases

Åh det är så skönt att Michi är här igen, nu känns allt nästan som vanligt igen. Vi sågs igårkväll och bara slappade, lyssande på musik och pratade på som vanligt. Var en skönt kväll, bara ta det lugnt och spendera lite tid bara Michelle & jag.

Jake är hemma och sjuk så jag var hemma med honom både igår och idag.. lite segt att vara hemma men har massa att göra ändå (fotoalbum & packning tar tid..), och så får jag se Jake lite mer med innan jag åker =)

Emma fyller 20 idag, så ikväll har hon födelsedagsfest hemma hos henne. För en gångs skull verkar alla vara lediga denna fredagskvällen.. alla utom jag! Jag jobbar ju nästan aldrig helg så kunde inte med att säga nej.. men så typiskt, sista fredagen när alla ska till Emma.. Anna & jag har ju våran middag imorgonkväll i alla fall, och kommer hinna träffa alla en sista gång innan vi åker ändå.

Mitt rum ser ut som ett riktigt bomnedslag. Jag har påsar på golvet med kläder i, de som är nyköpt, de som ska till kompisar och de som jag ska lämna till välgörenhet.. och hela skrivbordet är fullt med massa saker.. olika högar med viktiga och mindre viktiga papper.. på golvet 4 väskor som jag packar ner mitt liv i.. och har en stor kartong med presenter i.. och mitt i allt en överfylld papperskorg. Fick lite ordning på mitt rum i morse.. skulle nästan ta ett kort på hur det ser ut nu.. haha.

5 dagar kvar till New York, 9 dagar kvar till Sverige!